Τρίτη 25 Μαρτίου 2014

Πώς η βρετανική δορυφορική εταιρεία Inmarsat εντόπισε τη πορεία της πτήσης MH370 .

Η κυβέρνηση της Μαλαισίας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, με βάση την ανάλυση δορυφορικών δεδομένων από την βρετανική εταιρεία Inmarsat, η πτήση MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών κατέληξε στον Ινδικό Ωκεανό, και κανείς δεν επέζησε από το αεροσκάφος .


Σε συνέντευξη Τύπου σήμερα το απόγευμα, ο Πρωθυπουργός Najib Razak, δήλωσε ότι, χρησιμοποιώντας ένα είδος ανάλυσης «που ποτέ πριν δεν έχει χρησιμοποιηθεί σε έρευνα αυτού του είδους", οι μηχανικοί της Inmarsat ήταν σε θέση να αποδείξουν ότι τελευταία θέση του αεροπλάνου ήταν στη μέση του Ινδικού Ωκεανού , Δυτικά του Περθ της Αυστραλίας .

"Αυτή είναι μια απομακρυσμένη τοποθεσία, μακριά από τυχόν τόπους προσγείωσεις . Ως εκ τούτου, με βαθιά θλίψη και λυπάμαι που πρέπει να σας πληροφορήσω ότι, σύμφωνα με αυτά τα νέα αυτά δεδομένα, η πτήση MH370 κατέληξε στο Νότιο Ινδικό Ωκεανό."

Ο ρόλος της  Inmarsat στην αναζήτηση της πτήσης MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών ξεκίνησε αμέσως μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους . Αν και οι κύριες επικοινωνίες του αεροσκάφους , κατεύθυνσης και σύστημα αναφορών  (που θα μεταδίδουν συνήθως τη θέση του αεροπλάνου) ήταν κλειστά , ένας από τους δορυφόρους Inmarsat συνέχισε να λαμβάνει μια σειρά από αυτοματοποιημένα ωριαία «pings» από ένα τερματικό στο αεροπλάνο, το οποίο συνήθως χρησιμοποιείται για τον συγχρονισμό των πληροφοριών που σχετίζονται με την ώρα  .



Αναλύοντας αυτά τα pings, η Inmarsat ήταν σε θέση να αποδείξει ότι η πτήση MH370 συνέχισε να πετά για τουλάχιστον πέντε ώρες αφότου το αεροσκάφος άφησε τον εναέριο χώρο της Μαλαισίας , και ότι είχε πετάξει κατά μήκος ενός εκ των δύο "διαδρόμων"  ενός Βόρειου και ενός άλλου Νότιου . Το αεροπλάνο φέρεται να πετούσε σε ύψος πάνω από 30.000 πόδια.

«Κοιτάξαμε την επίδραση Doppler, η οποία είναι η αλλαγή στη συχνότητα, λόγω της κίνησης ενός δορυφόρου σε τροχιά, το αεροσκάφος προσαρμόζει τη δική του. Αυτό που μας έδωσε ήταν , μια προβλεπόμενη πορεία για τη Βόρεια διαδρομή και μια προβλεπόμενη διαδρομή για τη Νότια , " εξήγησε ο Chris McLaughlin, αντιπρόεδρος εξωτερικών υποθέσεων της Inmarsat.



Αυτή η πληροφορία δόθηκε σε αξιωματούχους της Μαλαισίας στις 12 Μαρτίου, αλλά η κυβέρνηση της Μαλαισίας δεν το αναγνώρισε δημοσίως έως τις 15 Μαρτίου, σύμφωνα με την Wall Street Journal . Η Μαλαισία άρχισε τότε να ανακατευθύνει την προσπάθεια αναζήτησης από εκείνη την ημέρα, για να εστιάσει στις περιοχές που οι πληροφορίες  περιέγραφαν .

Εν τω μεταξύ, οι μηχανικοί της Inmarsat πραγματοποίησαν περαιτέρω αναλύσεις των pings και εμφανίστηκε με μια πολύ πιο λεπτομερές μοντέλο Doppler για τις βόρειες και νότιες διαδρομές. Με τη σύγκριση αυτών των μοντέλων με την τροχιά ενός άλλου αεροσκάφους σε παρόμοιες διαδρομές, ήταν σε θέση να δημιουργήσουν ένα "αξιοσημείωτο ταίριασμα" μεταξύ της προβλεπόμενης νότιας διαδρομής της Inmarsat και τις ενδείξεις από άλλα αεροπλάνα σε αυτό το δρομολόγιο .

"Από χθες είμαστε σε θέση να πούμε οριστικά ότι το αεροπλάνο αναμφίβολα είχε πάρει τη νότια διαδρομή», ανέφερε ο McLaughlin.

Αυτά τα pings από τον δορυφόρο - μαζί με παραδοχές σχετικά με την ταχύτητα του αεροπλάνου - βοήθησε την Αυστραλία και το Αμερικανικό Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών για να περιορίσουν την περιοχή αναζήτησης σε μόλις 3 τοις εκατό του Νοτίου διαδρόμου στις 18 Μαρτίου.

«Δουλέψαμε όπου ήταν το τελευταίο ping , και ξέραμε ότι το αεροπλάνο πρέπει να έχει ξεμείνει από καύσιμα πριν από το επόμενο αυτοματοποιημένο ping, αλλά δεν ξέραμε με ποια ταχύτητα πετούσε το αεροσκάφος  - υποθέτουμε περίπου τους 450 κόμβους," είπε McLaughlin.«Δεν μπορούμε να ξέρουμε πότε τα καύσιμα τελείωσαν , δεν μπορούμε να ξέρουμε αν το αεροσκάφος βούτηξε ή διολίσθησε , και δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν το αεροπλάνο στο τέλος του χρόνου στον αέρα πετούσε πιο αργά λόγω των αναθυμιάσεων. "

Η Inmarsat έδωσε χθες τη σχετική ανάλυση στην επιτροπή ερευνών αεροπορικών ατυχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου . Η αιτία της συντριβής παραμένει ένα μυστήριο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου