Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

Ψηλότερα η TV το 2014 με εφαλτήριο τη μπάλα

Εξαιρετικά θετικές οι προοπτικές της τηλεόρασης, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ACT


"Μια εξαιρετική χρονιά για την τηλεόραση στην Ευρώπη αναμένεται ότι θα είναι το 2014", σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ACT (Association of Commercial Television in Europe) από την PEPPTV (Pan European Platform for Promotion of TV).
Το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο είναι περισσότερο δημοφιλές από ποτέ από την πλευρά των τηλεθεατών και οι πάροχοι τηλεοπτικών υπηρεσιών, έχουν εξασφαλίσει τα δικαιώματα για να το παρέχουν στο κοινό, επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση, η οποία βεβαίως έχει σαφώς τα μάτια στραμμένα στο διαφημιστικό χώρο. Η ένταση του ανταγωνισμού από το διαδίκτυο, έχει σαφώς αλλάξεις τα δεδομένα στην αγορά, παρά ταύτα ο ρολος της τηλεόρασης (ελεύθερης και συνδρομητικής) φαίνεται να παραμένει κεντρικός ειδικά με την προοπτική των ψηφιακών μεταδόσεων.

Περιζήτητο περιεχόμενο
Σύμφωνα με την PEPPTV, η περίοδος που διανύουμε είναι η καλύτερη εποχή για την τηλεόραση καθώς τα νούμερα είναι καλύτερα από ποτέ. Σε ολόκληρη την Ευρώπη ο μέσος ημερήσιος χρόνος τηλεθέασης αυξάνεται διαρκώς τα τελευταία 12 χρόνια, διαμορφούμενος στα 235 λεπτά ημερησίως. Επισημαίνεται ότι για την Ελλάδα ο μέσος ημερήσιος χρόνος τηλεθέασης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen ήταν στα 252 λεπτά για το 2013, για πρώτη φορά ωστόσο μειώθηκε μετά από 20 χρόνια βέβαια διαρκούς ανόδου.
Όπως επισημαίνει η PEPPTV, για τα πανευρωπαϊκά στοιχεία, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η επεξεργασία του συνόλου των δεδομένων για το 2013, ωστόσο τα δεδομένα που ήδη έχει επεξεργαστεί δείχνουν ότι η τηλεθέαση, ακόμα και σε μια χρονιά όπως η προηγούμενη που δεν είχε μεγάλα αθλητικά γεγονότα παραμένει σταθερά υψηλή.
Βασικός λόγος που συμβαίνει αυτό είναι, τα talent shows, τα οποία σε όλη την Ευρώπη γνωρίζουν σημαντική επιτυχία, ενώ από παράλληλα και σε ότι αφορά τις τηλεοπτικές σειρές, μεγάλα ονόματα του διεθνούς κινηματογράφου, όπως ο Al Pacino, o Kevin Spacey, και ο Michael Douglas, επιστρέφουν στη μικρή οθόνη με τηλεοπτικά προϊόντα.

Η διαφήμιση και οι συνδρομές κρατάνε καλά
Τόσο η διαφήμιση στην ελεύθερη τηλεόραση όσο και οι συνδρομές στη συνδρομητική τηλεόραση, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία για την Ελλάδα, την τάση αυτή ακολουθεί το τηλεοπτικό μέσο και στη χώρα μας, καθώς η ελεύθερη τηλεόραση εξελίσσεται στον απόλυτο κυρίαρχο στον τομέα της διαφήμισης με μερίδιο το 2013 μεγαλύτερο του 48% και αύξηση με διψήφιο νούμερο (21%), ενώ σε υψηλά επίπεδα κινούνται και οι συνδρομές στην συνδρομητική τηλεόραση, αποτέλεσμα βέβαια της επιθετικής πολιτικής που έχουν υιοθετήσει οι ανταγωνιστές του χώρου. Σε ότι αφορά στη συνδρομητική, η αύξηση αυτή μεταφραστεί και σε κέρδη και όχι μόνο έσοδα -γιατί ο ανταγωνισμός μεταξύ των βασικών παικτών στη χώρα μας είναι σκληρός και δεν αφήνει περιθώρια κέρδους- τότε θα μπορούμε να πούμε ότι η η κατάσταση είναι θετική και εκεί. Παρόλα αυτά η μεγάλη συνδρομητική βάση είναι μια πολύ καλή αρχή για τις εταιρείες του χώρου.

Οι Ευρωπαίοι αγοράζουν περισσότερες και καλύτερες τηλεοράσεις
Η τηλεοπτική συσκευή παραμένει αναπόσταστο μέρος της οικιακής ψυχαγωγίας. Σε επίπεδο λιανικής, οι Ευρωπαίοι, σύμφωνα με τα στοιχεία της PEPPTV, συνεχίζουν να αγοράζουν ολοένα και περισσότερες και καλύτερες τηλεοπτικές συσκευές, οι οποίες παρέχουν δυνατότητα για προβολή περιεχομένου πολύ υψηλής τεχνικά ποιότητας.
Ο ρυθμός της "επένδυσης" των καταναλωτών στην τηλεοπτική συσκευή ως βασικό μέσο της οικιακής ψυχαγωγίας είναι αμείωτος και αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω καθώς τα κανάλια βελτιώνουν την ποιότητά της εικόνας με την ψηφιακή τηλεόραση (επίγεια και δορυφορική).

Το 2014 είναι η χρονιά μεγάλων αθλητικών γεγονότων
Στο γεγονός αυτό στηρίζει περισσότερο από κάθε τι άλλο η PEPPTV, την εκτίμησή της για μια "χρυσή" όπως χαρακτηριστικά την αποκαλεί, χρονιά το 2014.
Τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα, όπως ο τελικός τους Champions League -τον οποίο πέρυσι παρακολούθησαν περισσότεροι από 173 εκατ τηλεθεατές σε όλη την Ευρώπη- αλλά και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου της Βραζιλίας, γεγονότα τα οποία προσελκύουν εκατομμύρια τηλεθεατές στην Ευρώπη, πραγματοποιούνται αυτή τη χρονιά και τα δικαιώματα μετάδοσής τους παραμένουν στην τηλεόραση.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου