Ο ΟΤΕ, σύμφωνα με πληροφορίες...
έχει ήδη έτοιμη την αντίστοιχη πλατφόρμα για τον ΟΤΕ TV και η to προϊόν δοκιμάζεται πιλοτικά από επιλεγμένα πρόσωπα.
Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, οι δύο ανταγωνιστές (προς το παρόν) στον χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης, σκοπεύουν να ξεπεράσουν τις «παιδικές ασθένειες» έτσι ώστε να λανσάρουν μια νέα πρόταση στους συνδρομητές: τη «φορητή» συνδρομητική τηλεόραση.
Το τι πρόκειται να συμβεί μπορεί εύκολα να το… μαντέψει κανείς αν παρακολουθήσει τα γεγονότα εκτός Ελλάδας.
Αυτή τη στιγμή, ουδείς μπορεί να γίνει συνδρομητής σε υπηρεσία η οποία του εξασφαλίζει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει «κλειδωμένο» πρόγραμμα μέσα από το tablet, το laptop ή το κινητό του.
Ακόμη και η FORTHnet η οποία έχει λανσάρει επίσημα την υπηρεσία Novago, παρέχει πρόσβαση μόνο στους συνδρομητές της NOVA ως “bonus”. Δηλαδή, για να δει κάποιος αθλητικές μεταδόσεις ή ταινίες από το tablet του, πρέπει να πληρώνει την μηνιαία συνδρομή του «πακέτου» της Nova είτε κάνει χρήση της υπηρεσίας μέσω δορυφόρου, είτε κάνει χρήση της υπηρεσίας μέσω διαδικτύου.
Το «άνοιγμα» μέσω του κυριακάτικου τύπου, (όπου ο ενδιαφερόμενος μπορεί μέσω της εφημερίδας να αποκτήσει κωδικό και να παρακολουθήσει το πρόγραμμα δύο καναλιών), στην πραγματικότητα είναι ένα «τεστ αντοχής». Δοκιμάζονται τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν τη στιγμή που χιλιάδες χρήστες θέλουν ταυτόχρονα να παρακολουθήσουν το ίδιο πρόγραμμα.
Κρίσιμα τεστ έγιναν προ ημερών με το ντέρμπι Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός αλλά και την περασμένη Κυριακή με την μετάδοση Παναθηναϊκός-Ατρόμητος. Τα στατιστικά δείχνουν ότι τις αναμετρήσεις παρακολούθησαν ακόμη και 40.000 χρήστες ταυτόχρονα. Κάποιοι αντιμετώπισαν προβλήματα (σε αρκετές περιπτώσεις σοβαρά καθώς δεν μπορούσαν καν να αποκτήσουν πρόσβαση στην υπηρεσία), κάποιοι όχι. Σε κάθε περίπτωση, η FORTHnet έβγαλε τα συμπεράσματά της.
Στελέχη της με τα οποία συνομίλησε το fpress.gr δήλωσαν ικανοποιημένα από την ανταπόκριση του συστήματος και δεν κρύβουν ότι είναι εξαιρετικά πιθανό η υπηρεσία της «φορητής» συνδρομητικής τηλεόρασης να λανσαριστεί μέσα στο 2015 και εμπορικά.
Ο ΟΤΕ έχει ετοιμαστεί και αυτός σε τεχνικό επίπεδο και η πλατφόρμα δοκιμάζεται όπως σημειώνει ανώτατο στέλεχος τους οργανισμού. Βέβαια, το ίδιο στέλεχος δεν κρύβει ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της μελέτης και της αξιολόγησης. Θέτει δύο θέματα: το ένα θέμα έχει να κάνει με την ποιότητα που μπορεί να εξασφαλίσει κάποιος παρακολουθώντας πρόγραμμα (πόσο μάλλον ζωντανό) μέσω σταθερού δικτύου internet ή (ακόμη περισσότερο) μέσω σύνδεσης από δίκτυο κινητής τηλεφωνίας (τα δίκτυα 3G δεν εξασφαλίζουν 100% ποιότητα ειδικά αν ο χρήστης βρίσκεται εν κινήσει ενώ τα δίκτυα τέταρτης γενιάς έχουν περιορισμένη εξάπλωση ακόμη).
Το δεύτερο θέμα αφορά σε ζητήματα ασφάλειας. Υποστηρίζει ότι είναι πολύ εύκολο (ακόμη) για τους hackers να «κλέψουν» το τηλεοπτικό σήμα προκαλώντας έτσι προβλήματα ακόμη και στο corebusinessτης συνδρομητικής τηλεόρασης που είναι η παροχή της υπηρεσίας μέσω δορυφορικού ή ιντερνετικού αποκωδικοποιητή.
Για τους καταναλωτές, εγείρονται και άλλα ερωτήματα.
Αν υποτεθεί ότι ΟΤΕ και FORTHnet βγαίνουν εμπορικά με τη συγκεκριμένη υπηρεσία μέσα στο 2015. Πόσα χρήματα θα ζητούν;
Προφανώς οι δύο εταιρείες δεν έχουν δώσει ακόμη την απάντηση.
Από τη διεθνή εμπειρία όμως, μπορούμε να αντλήσουμε παραδείγματα πόσο μάλλον όταν αυτά προέρχονται από τη Γερμανία. Μέσα από τα παραδείγματα, μπορούμε εύκολα να μάθουμε και πόσο θα κοστίζει η υπηρεσία και πώς ακριβώς θα λειτουργεί.
Για την παροχή «φορητής» συνδρομητικής τηλεόρασης (σ.σ τη βαφτίζουμε έτσι επειδή το περιεχόμενο αναμεταδίδεται από ταμπλέτες, laptop και κινητά), οι ειδικοί της αγοράς χρησιμοποιούν την έννοια ΟΤΤ platform. (πλατφόρμα Over the top).
O πάροχος του περιεχομένου, αποφασίζει ποιο περιεχόμενο θα «ανοίξει», φτιάχνει τιμολογιακά πακέτα και ξεκινάει να αναζητά συνδρομητές. Το περιεχόμενο είναι δύο κατηγοριών: «ζωντανό» (όπου αναμεταδίδονται κυρίως αθλητικές μεταδόσεις σε πραγματικό χρόνο) και «κονσέρβα». Στη δεύτερη κατηγορία, κατατάσσονται και οι κινηματογραφικές ταινίες.
Η πλατφόρμα χρησιμοποιείται πολύ συχνά στο εξωτερικό ως ψηφιακό video club. Δηλαδή, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει όποια στιγμή θέλει όποια ταινία θέλει και να την παρακολουθήσει στην ταμπλέτα του πληρώνοντας άλλοτε ένα συγκεκριμένο ποσό και άλλοτε μια μηνιαία συνδρομή. Χαρακτηριστικό του πώς λειτουργεί η υπηρεσία και πόσο κοστίζει, είναι το παράδειγμα της Sky Deutschland η οποία ανακοίνωσε προ ημερών τιμολογιακή πολιτική. Προσέφερε δύο πακέτα στους καταναλωτές. Το Sky Starters με 9,99 ευρώ μηνιαίως. Στο πακέτο περιλαμβάνονται πολλά κανάλια (μεταξύ των οποίων το National Geographic, το Disney το Sky Sport News κλπ, σειρές (πχ Blacklist), κλασσικές ταινίες on demand, ντοκιμαντέρ και παιδικά προγράμματα. Το δεύτερο πακέτο έχει συνδρομή 19.99 ευρώ και εξασφαλίζει πρόσβαση σε περισσότερα κανάλια (μεταξύ αυτών το Sky Cinema). Στους συνδρομητές και των δύο πακέτων, παρέχεται η δυνατότητα να αγοράσουν ένα ημερήσιο εισιτήριο για να παρακολουθήσουν τους αθλητικούς αγώνες του Champions League ή της γερμανικής Μπουντεσλίγκα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου