Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

Ο τηλεοπτικός πόλεμος της κινητής τηλεφωνίας

Με συγκριτικά διαφημιστικά μεταξύ εταιρειών και παρεχομένων υπηρεσιών, αλλά και με διαμάχες προσπαθεί να απαντήσει ο κλάδος της κινητής τηλεφωνίας στην κρίση που έχει χτυπήσει τον τομέα εξαιτίας της οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στα νοικοκυριά...


Ο πρόσφατος πόλεμος των διαφημιστικών μεταξύ της Cosmote και της Vodafone που ξέσπασε με φόντο τα δίκτυα -από τη μια μεριά μιλώντας για την “καλύτερη κάλυψη” και από την άλλη για την... ¨αίσθηση για καλύτερη κάλυψη”- αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Χαμένος από την υπόθεση αυτή είναι βέβαιο ότι θα είναι συνολικά ο τομέας, ενώ αντίθετα κερδισμένος είναι ο συγγενής τομέας των ΜΜΕ, ο οποίος θα δει για έναν ακόμη μήνα την τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη να αυξάνεται.
Υπενθυμίζεται ότι στο πρώτο τρίμηνο η δαπάνη στα ΜΜΕ παρουσίασε ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς αύξησης, -13,9%- που ειδικότερα στην τηλεόραση μεταφράστηκαν σε μια ποσοστιαία μεταβολή της τάξεως του 17% και ένα μερίδιο της τάξεως του 50%. Την ίδια ώρα το σύνολο των ανθρώπων της κινητής τηλεφωνίας σχολιάζοντας την πτώση των εσόδων του 2013 -περί το 18%-, επισημαίνουν ότι η υπόθεση δεν έχει φτάσει ακόμα στο τέρμα, καθώς και για το 2014 περιμένουν ανάλογη, χαμηλότερη ωστόσο κάμψη σε σχέση με εκείνη του 2013.
Η επιβολή μεγαλύτερων φόρων στα ελληνικά νοικοκυριά, το κακό οικονομικό κλίμα, η υψηλή φορολόγηση των υπηρεσιών της κινητής τηλεφωνίας, ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών του κλάδου, η μείωση των χρεώσεων από περιαγωγή και διάφορες άλλες με Ευρωπαϊκές ρυθμίσεις που έβαλαν τέλος σε πεδία από τα οποία οι εταιρείες αντλούσαν σημαντικά έσοδα, αλλά και μια σειρά από άλλες μικρότερες εξελίξεις, καθιστούν το περιβάλλον μέχρι και εχθρικό.
Όπως γίνεται κατανοητό η προσφυγή σε “διαφημιστικά τρικ”, αποτελεί απλώς την προσπάθεια των εταιρειών να αντιμετωπίσουν την κατάσταση με επιθετικό μάρκετινγ, διευρύνοντας το μερίδιο αγοράς τους, η κίνηση αυτή ωστόσο ενώ είναι προς τη σωστή κατεύθυνση με τον τρόπο που γίνεται φαίνεται να αποβαίνει εις βάρος του κλάδου τελικά.

Τα διαφημιστικά
Τη λύση στην διαμάχη που ξέσπασε μεταξύ Cosmote και Vodafone έδωσε το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ), το οποίο, μετά από ακρόαση, ζήτησε από τις εταιρείες να αλλάξουν την διαφημιστική τους καμπάνια για τα δίκτυά. Το ΣΕΕ στην απόφασή του αναφέρει ότι οι δύο διαφημιστικές καμπάνιες, της Cosmote η οποία επικαλείται τις μετρήσεις του SpeedTest και της Vodafone που αναφέρεται σε έρευνα κοινού για το δικτυό της, περιέχουν επιχειρήματα τα οποία δεν τεκμηριώνονται επαρκώς και μπορούν να οδηγήσουν του κοινό σε εσφαλμένες εντυπώσεις… Δεν είναι όμως τα μόνα διαφημιστικό εταιρείας κινητής τηλεφωνίας που βρέθηκαν στο στόχαστρο. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εφοριακών απέστειλε εξώδικο στην Wind για το διαφημιστικό σποτ με τον εξομολόγο, στο οποίο ένας επιχειρηματίας ζητά άφεση αμαρτιών, στις οποίες περιλαμβάνεται και το λάδωμα εφοριακού. Το πνεύμα της διαφήμισης δεν ήταν "συμβατό" με την επαγγελματική ευαιθησία των εφοριακών, οι οποίοι θεώρησαν ότι το τηλεοπτικό σποτ «προσβάλλει το κύρος των υπηρεσιών» των ΔΟΥ. Από την πλευρά της η Wind απέσυρε τη σκηνή από τη διαφήμιση, λέγοντας ότι το σποτ δεν είχε στόχο να θίξει τους εφοριακούς.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου